29 November 2012

552 : Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism International Show (MAHA 2012)

Semalam petang selepas waktu pejabat sempat jugak aku ke MAHA 2012 di Serdang. Setelah beberapa tahun MAHA ni diperkenalkan, baru itu pertama kalinya aku menjejakkan diri ke ekspo tersebut. Bagi aku memang menarik. Disebabkan pergi selepas waktu pejabat, maka tak banyak yang dapat aku jelajahi. Kata orang, kalau nak pergi ke semua pertunjukkan yang ada, kite perlukan satu hari atau lebih. Memang betul kata orang tuh. Aku cume sempat ke kawasan pameran dan perjualan buah2an dan bunga2an sahaja. Itu pon aku dah rasa sangat teruja. Masuk ke dewan B2 dan Agrobazaar, kebanyakkan booth telah ditutup memandangkan waktu pon sudah pukul 9.00 malam lebih. Niat di hati, hari Sabtu nanti nak datang kembali. Nak beli sepasang anak kambing yang kuit. Hahaha...

 Kawasan MAHA 2012 dari kejauhan di waktu malam


Kawasan perjualan dan pameran bunga orkid 


Kawasan perjualan dan pameran buah-buahan. Durian all-you-can-eat only for RM9/pax


~Salam Sayang~

12 comments:

  1. Assalamualaikum Afeezz

    kena 2 hari baru habis buat lawatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam atuk

      itu la pasal kan... luas betul kawasan pameran tuh

      Delete
  2. aduh...ke sini rupanya semalam.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe... ye la, ke MAHA. jalan2 jer...

      Delete
  3. buah nangka ke yg besar tu..? cantik² bunga orkid ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah... buah nangka. dok sebelah buah durian.. pergh.. berlawan2 bau

      Delete
    2. salam piz.. piz suka buah apa.. nangka tu kalau muda wat lauk pun sedap.. tapi takleh makan byk nanti angin..

      Delete
    3. waalaikumsalam manjer

      sat.. aku pikir dulu buat aper yg aku tak suke? ermmm... ermmm... ermmm....
      tp hari tu masa kat MAHA sempat gak lah beli buat Apollo Melon, rm3 sebijik. sedap sangat... manis sangat...

      Delete
  4. salam anakanda,
    Adik mama 3 hari ke situ.
    Tpt tu semua mama tak pergi, mama byk ke bhg selatan.
    InsyaAllah ada masa akan drg lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam mama

      insyaAllah kalau takde aral, esok nak pi lagi. ade bende yg menarik perhatian saya nak beli.. hehehe

      Delete
    2. hehehe... hari ni last day...

      Delete