761 : Dinner @ Holiday Villa Subang Jaya

Hari Sabtu lepas aku telah menghadiri Majlis Makan Malam anjuran Kesatuan Kakitangan Am Universiti Malaya (KKAUM) bertempat di Holiday Villa, Subang Jaya. Ini merupakan kali ketiga aku menghadiri majlis seumpamanya setelah hampir 14 tahun aku berkhidmat sebagai penjawat awam di UM. Kali pertama aku menghadiri majlis anjuran KKAUM ini aku pon tak ingat bila bertempat di Hotel Legend, KL kalau tak silap aku dan kali kedua pula yang aku pon tak ingat bila bertempat di Hotel Crown Princess, KL.

Aku dengan 2 orang teman sepejabat tiba lebih kurang pukul 7.30 malam. Tak ramai lagi tetamu yang hadir dan kami telah memilih meja bernombor 33. Lebih kurang pukul 8.30 barulah majlis bermula. Perut sudah mula berkeroncong, tak sabar nak makan. Majlis dimulakan dengan ucapan-ucapan yang sangat membosan kan. Lebih kurang pukul 9.00 malam barulah acara makan-makan bermula.


Menu malam itu adalah Chinese. Macam biasa lah kalau acara dinner-dinner macam ni, menu mesti Chinese. Pada malam itu, sebanyak 8 juadah telah dihidangkan. Acara malam itu diselang-selikan dengan persembahan tarian kebudayaan dan cabutan bertuah. Seperti biasa, aku tak pernahnye bertuah. Tak pernah dapat cabutan bertuah. Malam itu, nombor aku sipi-sipi jer nak dapat 1st prize, TV LED 50 inci, dengan 2nd prize, handphone Lenovo. Nombor 1st prize naik 0093 dan 2nd prize naik 0098, manakala nombor tak bertuah aku tu adalah 0096.


#SalamSayang

You Might Also Like

0 comments